دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» حوله آشپزخانه شما چقدر تمیز و بهداشتی است؟

حوله آشپزخانه شما چقدر تمیز و بهداشتی است؟

آیا به نظافت حوله آشپزخانه خود اهمیت میدهید!؟


حوله ای را که در آشپزخانه استفاده می کنید چند بار عوض می کنید؟ حوله های آشپزخانه که برای مدت طولانی بدون شستشو استفاده می شوند برای رشد باکتری ها مناسب هستند. فراموش نکنید که حوله آشپزخانه و حوله شخصی خود را مرتباً عوض کنید.


برخلاف سایر حوله هایی که در زندگی روزمره استفاده می کنیم، معمولا حوله هایی را که در آشپزخانه استفاده می کنیم کمتر می شوییم. حوله های آشپزخانه به دلیل کثیف شدن باید تعویض شوند. حوله های کثیف آشپزخانه می توانند باعث عفونت (عفونت های پوستی و مجاری تنفسی) شوند، به ویژه در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.


برخی از انواع باکتری ها می توانند روی حوله های آشپزخانه که برای مدت طولانی شسته نمی شوند رشد کنند. آیا می دانید چگونه می توانید این باکتری ها را تحت کنترل نگه دارید؟ در اینجا به برخی از این روش ها اشاره می کنیم.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


اگر در حال پختن گوشت هستید، مراقب باشید!

برخی از بیماریها میتوانند از فرآوردههای گوشتی آلوده که تحت شرایط بهداشتی تولید نمیشوند، منتقل شوند (مانند سیاه زخم ، بیماری اورف). هنگامی که حوله هایی که برای مدت طولانی استفاده شده اند با باکتریهای روی گوشت برخورد میکنند، میکروارگانیسمها ممکن است خطر آلودگی متقابل را ایجاد کنند. بنابر این باید از خرید گوشت و فرآورده های گوشتی که در شرایط بهداشتی تولید نمی شوند خودداری شود و دست ها پس از تماس با گوشت با صابون شسته شوند. اگر به شستن دست توجه شود می توان از آلودگی متقابل جلوگیری کرد.


ضمناً تخته گوشت باید بلافاصله پس از استفاده با مایع ظرفشویی شسته شود. این موضوع در مورد قاشق های چوبی مورد استفاده در آشپزخانه نیز صادق است. آلودگی میکروارگانیسم روی حوله های آشپزخانه با برخورد با دست ما اتفاق می افتد. به همین دلیل، اگر قبل از استفاده از حوله آشپزخانه، دست ها با صابون شسته شوند، از آلودگی متقاطع جلوگیری می شود.


برای تحت کنترل نگه داشتن باکتری ها، پیشخوان های آشپزخانه و سایر قسمت هایی که در حین پخت و پز استفاده می شوند باید پس از آماده سازی غذا با مواد شوینده تمیز شوند. بنابراین، ما از میکروارگانیسم هایی که می توانند باعث عفونت شوند محافظت می شویم. تمیز کردن دست و تمیز کردن سطوح مخصوصاً بعد از پختن گوشت می تواند از خطر آلودگی جلوگیری کند. هنگام تمیز کردن آشپزخانه، فراموش نکنید که نه تنها میز، بلکه سینک آشپزخانه، دسته یخچال و فر را نیز تمیز کنید. اینها مناطقی هستند که اغلب قبل از آماده کردن وعده های غذایی خود با آنها در تماس هستید. اگرچه نمی توان نواحی دائماً مورد استفاده را از باکتری ها تمیز کرد، اما مراقب باشید که آنها را در حداقل سطح نگه دارید. برای این کار، فراموش نکنید که تمیز کردن حوله آشپزخانه شما به اندازه تمیز کردن آشپزخانه اهمیت دارد.


حوله ی آشپزخانه را هر چند وقت یک بار باید شست؟


توجه به نظافت دست هنگام ورود به آشپزخانه و تعویض حوله ها به دلیل کثیف شدن برای جلوگیری از عفونت های احتمالی کافی خواهد بود. هنگام تعویض حوله آشپزخانه فراموش نکنید که میز و پیشخوان خود را نیز با مواد شوینده بشویید. به طور کلی بهتر است حداقل هفته ای دو مرتبه حوله آشپزخانه خود را بشویید.


فراموش نکنید که با توجه به تمیزی محل و مواد مورد استفاده به ویژه نظافت دست می توان از بسیاری از بیماری های عفونی پیشگیری کرد.


ارم بلاگ

تگ ها :   حوله آشپزخانه
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده